Zobraziť vysledky 1 do 7 z 7

Téma: Verzia T4.4

  1. #1
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný Verzia T4.4



    Konečne nadišiel čas a prichádza nová verzia Travianu, ktorá štartuje na viacerých zahraničných serveroch už budúci pondelok (u nás si na ňu ešte chvíľku počkáme ).
    Jej meno je T4.4. Táto verzia prichádza s radou zmien, ktoré si hráči želali implementovať.

  2. #2
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Produkcia, úkryty a hrdinov bonus

    Surovinová produkcia


    Surovinové polia na úrovni 10, produkcia je zvýšená bodmi hrdinu

    Vo verzii T4 a T4.2 bola produkcia surovín nezmenená. Na narodeninovom serveri bola zdvojnásobená a teraz bude zvýšená o 40%. To značí, že zvyčajná produkcia 1000 dreva, 1000 hliny, 1000 železa a 1800 obilia bude zvýšená na 1400 dreva, hliny a železa a 2520 obilia. Pekne vystavať hlavnú dedinu sa teraz oplatí viac ako v predchádzajúcich verziách! Predtým sme sa obávali koľko nás bude toto zvýšenie produkcie stáť (hovorím o narodeninovom serveri). Ale môžem Vás uistiť: v tejto verzii sa nebudú meniť ceny stavieb, jednotiek alebo výskumov a samozrejme sa nebude meniť ani spotreba jednotiek. Táto zmena urýchli štart serveru, ale hráči budú mať viacej surovín v strede a na konci serveru a to značí, že môžeme postaviť viacej obranných alebo útočných jednotiek.
    Mimochodom. Táto zmena sa udiala na základe narodeninového serveru, kde bola produkcia dvojnásobná, ale aj spotreba jednotiek sa zdvojnásobila (čo sa hráčom veľmi nepáčilo). Tak sme sa rozhodli pre kompromis: 40% zvýšenie produkcia a zachovanie spotreby jednotiek.

    Úkryty, bezpečnosť každého hráča

    Druhá zmena sa týka úkrytov. V tejto novej verzii bude kapacita úkrytov zvýšená, podobne ako na narodeninovom serveri. Avšak ofenzívny hráči budú radi počuť, že Galské úkryty skryjú len 3000 surovín a nie 4000 ako na narodeninovom serveri. Táto zmena znamená ľahší travian pre nováčikov a poskytne im viacej ochrany pred zlými a veeeeľmi naničhodnými farmármi. S kúskom šťastia a dobrou alianciou nováčikovia zostanú v hre dlhšie.

    Hrdinove body

    Ďalšia zmena sa týka hrdinových bodov. Produkcia hrdinu bude zdvojnásobená. Teraz je to 6 dreva, hliny, železa a obilia alebo 20 z akejkoľvek suroviny namiesto 3 z každej suroviny alebo 10 z jednej suroviny. Špeciálne defenzívny hráči a nefarmári budú mať ľahší začiatok a pomocou hrdinu môžu mať vyššiu surovinovú produkciu.


    Vlastnosti: 50 bodov daných na suroviny = rovnaká produkcia surovín v T4

    Zhrnutie novinky:
    • O 40% zvýšená produkcia
    • Maximálna kapacita úkrytov zvýšená na 2000 (Rimania a Germáni) a na 3000 (Galovia)
    • Produkcia hrdinu za body dané do produkcie bude zdvojnásobená

  3. #3
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Všetko o Dive sveta

    Ďalšie 4 novinky sa týkajú Divu sveta (DS). Keďže z narodeninových serverov sme sa dozvedeli, že sa Vám novinky ohľadom DS páčili, tak sme sa ich rozhodli uplatniť aj v tejto verzii.



    Natari začnú stavať Div sveta

    Prvá zmena je o tom, že Natari začnú stavať ich vlastný DS. Budú ho stavať v ich hlavej dedine, o ktorej dobre vieme, že ma strašne veľa pascí a tak tento div nemôžeme potom skatovať alebo prebrať. Keď natarský DS dosiahne úrovne 75, tak Natari prestanú útočiť na iné dediny s divom alebo na novo založené dediny v šedej zóne. Týmto sa zredukuje dĺžke serverov a nám hráčom to dá motiváciu viacej sa snažiť postaviť DS a nestrácať čas pri spriadaní intríg . Táto zmena bola zavedená preto, lebo niektoré svety bežali aj 400 – 500 dní, kde nik nechcel postaviť DS. V akom čase začnú Natari stavať ich vlastný Div sveta ešte nie je rozhodnuté, Ale vieme, že jeden svet by mal trvať okolo 350 dní.

    Divy sveta kdekoľvek na mape

    Ďalšia narodeninová novinka ohľadom DS bola implementovaná na T4.4. Na každom serveri bude 8 z 13 dedín s Divom sveta umiestnených mimo šedej zóny. Avšak v týchto dedinách bude viacej obrany ako v dedinách v šedej zóne. Vďaka tomuto sa bude koniec hry podobať viac na verziu T3.6. Toto tiež dovolí odsťahovaním alianciám zohrať väčšiu úlohu v boji o DS, keďže hra nebude viacej situovaná do centra okolo šedej zóny.



    Polovičná spotreba jednotiek
    Tretia zmena sa týka spotreby obilia jednotiek v dedinách s Divom sveta. V tejto zmene sme sa tiež inšpirovali verziou T3.6. Jednotky umiestnené v dedine s DS budú na diéte a teraz budú skonzumovať iba polovicu z ich obvyklej spotreby. Avšak diéta bude aktívna len po pridaní konštrukčných plánov, podobne ako na narodeninových serveroch. Toto umožní alianciám a spojencom umiestniť viacej obrany v dedinách s DS.
    V porovnaní T4 a T4.2 serveroch bude koniec hry viacej napínavejší.

    Jednoduché zásobovanie

    Posledná zmena je prevzatá z narodeninových serverov a týka sa obchodných ciest. Dovoľuje nám hráčom nastaviť obchodné cesty do dedín s Divom sveta alebo artefaktom. Jediným limitom je, že hráč alebo cieľová dedina musia byť v rovnakej aliancii, spojeneckej aliancii alebo musia mať dohodu o neútočení. Toto by malo uľahčiť zásobovanie obrany v dedine s DS alebo artefaktom. Už nebudeme musieť byť hore do noci, aby sme zaistili zásobovanie obrany, ale nastavenie obchodných ciest nám to uľahči a my sa budeme môcť sústrediť na dôležitejšie veci: napr. napadnutie nepriateľskej aliancie ! Týmto sa budú môcť zúčastniť bojov o DS aj menej aktívny alebo hráči s menej časom.

    Zhrnutie novinky:
    • Natari začnú stavať Div sveta po určitom čase.
    • Dediny s Divom sveta nebudú umiestnené len v šedej zóne.
    • Po pridaní konštrukčných plánov bude spotreba jednotiek s dedinách s DS polovičná.
    • Nastaviteľné obchodné cesty do dedín s DS alebo artefaktom, keď sú hráči v rovnakej aliancii alebo spojenectve.

  4. #4
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Vedro, dobrodružstvá a rovnováha

    Ďalšou novinkou verzii T4.4 budú zmeny týkajúce sa dobrodružstiev a hrdinových predmetov.
    Od prevej verzie T4 sa hrdina stal dôležitým faktorom, ktorý ovplyvňoval čoraz viacej hru. Preto sa tieto zmeny okolo hrdinu stali najdiskutovanejšie. Napríklad veľa hráčov malo názor, že predmety ako zvitky, umelecké diela a vedrá veľmi ovplyvňovali začiatok hry.
    Kým počet zvitkov bol vo verzii T4.2 upravený, vplyv umeleckých diel a vedier bol upravený až na narodeninovom serveri. Keď sme dostali pozitívnu spätnú väzbu použitia vedra iba raz za 24 hodín, rozhodli sme sa túto zmenu spraviť aj v T4.4. Teraz hlavne na začiatku nie je možné, aby si hráči zvyšovali úroveň hrdinu pomocou kupovania veľkého množstva vedier.
    Táto zmena zabezpečila rovnováhu v hre a už viacej nezáleží na tom, koľko je hráč ochotný minúť na zvyšovanie úrovne hrdinu. Hráči musia teraz premýšľať nad stratégiou kedy použiť vedro a kedy nechať hrdinu zomrieť. Tak aká bude tvoja stratégia na začiatku hry?

    Záľuba každého hrdinu

    Druhá zmena sa týka počtu dobrodružstiev. S novým odmeňovacím systémom – predstaveným na narodeninových serveroch – a úlohami pochádzajúcimi z neho je nutné zvýšenie dobrodružstiev. Pretože na narodeninovom serveri na dosiahnutie 100 bodov za deň je nutné spraviť jedno dobrodružstvo za deň, čo by sa nemuselo podariť z dnešným počtom dobrodružstiev.
    Preto sme sa rozhodli zvýšiť počet dobrodružstiev z 383 na viacej ako 400 . Je to relatívne malá zmena, avšak dovoľuje dennú úlohu za 100 bodov aj v konečnej fáze hry.

    Tretia zmena sa týka rovnováhy predmetov nájdených na výpravách. Sú to tri podstatné zmeny, ktoré viacej ovplyvnia vývoj hry

    Viacej jednotiek a surovín

    Prvá z nich sa týka počtu jednotiek a surovín, ktoré môžeme nás na dobrodružstve. Tento počet sa rapídne zmenil. Tie počty boli veľmi malé a hráči ich niekedy získavali aj so stratou, hlavne vo fáze hry po artefaktoch. Travian teraz významne zvýšil tieto počty a hráči môžu byť z nájdenia jednotiek a surovín šťastný aj v strede a na konci hry.

    Jednoduchšie dobývanie

    Ďalšia zmena sa zaoberá tabuľkami zákona. Dobytie dediny sa stávalo čoraz ťažšie, pretože hráči mali veľký počet tabuliek zákona z dobrodružstiev na začiatku serveru. Najťažšie to bolo pre tých hráčov, ktorí mali len 1 alebo 2 senátorov. A preto v T4.4 bude počet tabuliek prispôsobený dĺžke serveru. Na začiatku bude menej tabuliek zákona a ich počet sa bude postupne zvyšovať v priebehu serveru.

    Bandáže

    Posledná zmena sa zaoberá malými a normálnymi bandážami. V minulosti množstvo týchto predmetov záležalo na počte zabitých jednotiek na serveri v predchádzajúcich dňoch. Teoreticky to dávalo zmysel, ale prakticky to vytvorilo neporiadok. Ako máme použiť bandáže, keď ich nájdeme po tom, čo sú naše jednotky mŕtve?! Tiež to spôsobilo veľký záplavu bandáži na aukciách a hráči potom uskladňovali 5-10000 bandáží v inventári. Travian preto prišiel s tým, že počet bandáží bude závisieť od dĺžky serveru.

    Zhrnutie novinky:
    • Vedro sa bude môcť použiť len raz za 24 hodín.
    • Počet dobrodružstiev je zvýšený na viacej ako 400.
    • Rovnováha týkajúca sa počtu jednotiek, surovín, tabuliek zákon a bandáží.

    Naposledy upravil HS Meryna; 25.01.2014 o 00:48

  5. #5
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Kultúrne body, základná výbava pre každú novú dedinu

    Kultúrne body (KB) sú jeden z najdôležitejších aspektov travianu a každý hráč má za cieľ získať toľko kultúrnych bodov, koľko sa len dá na rýchle založenie alebo dobytie dediny.

    Nová stratégia

    V predchádzajúcich verziách bol travian veľmi štedrý s KB, ale čo sa týka stratégia, tak to bola nuda. Malé oslavy vždy dávali 500 a veľké 2000 KB. S narodeninovou verziou sa to zmenilo. Malé slávnosti teraz dávajú toľko KB, koľko kultúrnych bodov produkuje dedina, maximálne však 500. Naopak, veľké slávnosti dávajú toľko KB, koľko produkuje celý účet, maximálne však 2000. Vďaka Vaším reakciám z narodeninových serverov, kde toto bolo aplikované po prvý krát, túto zmenu zahrnieme aj do verzie T4.4. Vďaka narodeninovému serveru veľa hráčov zmenilo stratégiu hry. Farmenie je na začiatku stále možné, ale netreba zanedbať zvyšovanie úrovne budov, pretože touto formou získavate viacej KB zo slávností. Nefarmári a obranne založení hráči musia takto tiež zveľaďovať svoje dediny a nestačia im už len polia na vysokej úrovni. Teraz sa otvorilo mnoho ciest, ako sa dostať k druhej dedine a preto by ste si mali starostlivo naplánovať svoju stratégiu.

    Úprava umeleckých diel

    Ďalšia zmena sa zaoberá umeleckými dielami. Keďže vo verziách T4 a T4.2 menili umelecké diela majiteľov za nehorázne veľké ceny, tak na narodeninovom serveri sme sa s tým rozhodli skoncovať. Rovnako ako na narodeninovom serveri aj teraz môžete umelecké diela nájsť až po 14 dňoch serveru. Navyše diela budú produkovať toľko KB koľko produkuje sám účet, maximálne však 2000. Teraz už nebude založenie druhej dediny závisieť na tom, koľko je hráč ochotný za dielo v aukcii zaplatiť. Bude to závisieť od stratégie, zručnosti a schopnostiach hráča. Táto zmena robí hru viacej fér špeciálne počas prvých 14 dní serveru, ktoré najviac ovplyvnia priebeh ďalšej hry.

    Štartovací bonus



    Tretia zmena je tiež prebratá z narodeninového serveru. Na začiatku serveru dostane každý hráč 500 kultúrnych bodov ako štartovací bonus. Toto by malo naštartovať pomalý začiatok hry.
    500 KB môže nahradiť 2 malé slávnosti, ktoré hráči nemusia sláviť a ušetrené suroviny môže investovať do jednotiek, polí alebo budov

    Zhrnutie novinky:
    • Zmena počtu kultúrnych bodov zo slávností (malé maximálne 500 – v závislosti koľko produkuje dedina, kde sa slávi, veľké maximálne 2000 – v závislosti produkcia celého účtu).
    • Zmena umeleckého diela: maximum KB 2000, objavia sa až po 14 dňoch.
    • 500 KB ako štartovací bonus na začiatku každého serveru

    .
    Naposledy upravil HS Meryna; 24.01.2014 o 23:51

  6. #6
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Zhromaždisko

    Travian Team už mnoho krát čítal na fórach, že zhromaždisko a jeho funkciu už dlhšie nespĺňajú svoj účel. Travian vypočul tieto dôležité príspevky a implementoval pár noviniek, ktoré Vás určite potešia. Vo verzii T4.4 budú v zhromaždisku 3 tlačidlá pre prichádzajúce a odchádzajúce jednotky. Tieto tlačidlá umožnia nastaviť si zhromaždisko, tak ako to bude potrebovať.

    Prichádzajúce jednotky môžete rozdeliť do týchto kategórií:
    • Prichádzajúci útok/lúpež
    • Vracajúce sa jednotky
    • Prichádzajúce podpory

    Odchádzajúce jednotky môžete rozdeliť do nasledujúcich kategórií:
    • Odchádzajúci útok/ lúpež
    • Odchádzajúca podpora
    • Odchádzajúce jednotky, počnúc tými, ktoré ste poslali nedávno

    Od teraz bude jednoduché brániť a koordinovať dočasnú obranu. Už nebudete potrebovať prelistovať x strán, aby ste našli prichádzajúce útoky. Budú stačiť dva kliknutia a uvidíte prichádzajúce útoky. Farmenie počas príchodu útokov už nebude problém. Tak jednoduché je to aj pre odchádzajúce jednotky. Ak budete mať veľký pohyb jednotiek na účte, už viac nestratíte prehľad a jedným kliknutím zistíte, čo potrebujete. Ak budete chcieť skontrolovať správne načasovanie posledne poslaných útokov, tak kliknete na tlačidlo „nedávno poslané“. Tak isto keď pošlete útoky na nesprávne súradnice, môžete tieto útoky rýchlo nájsť a do 90 sekúnd od poslanie zrušiť.

    Konečne je tu jednoduché nastavenie reportov, kde si môžete nastaviť koľko pohybujúcich jednotiek chcete mať na jeden strane. Môžete si to nastaviť ako sa Vám bude páčiť a vždy budete mať dobrý prehľad.

    Zhrnutie novinky:
    • Jednoduchý spôsob ako rozlišovať prichádzajúce jednotky (útok/lúpež, vracajúce sa jednotky alebo prichádzajúce podpory).
    • Jednoduchý spôsob ako rozlišovať medzi odchádzajúcimi jednotkami (útok/lúpež, podpora a nedávno poslané).
    • Možnosť zobrazenia viac než 10 pohybujúcich sa jednotiek na stranu.

  7. #7
    Registrovaný používateľ Avatar užívateľa HS Meryna
    Registrovaný dňa
    18.11.2013
    Lokácia
    Travian
    Príspevky
    38

    Povodný

    T4.4 – Mapa, začiatočnícka ochrana a denné úlohy

    Kde sú moji nepriatelia a priatelia?

    Koľko krát ste sa nahnevali na mapu vo verzii T4? Koľko krát ste si želali, aby sa vrátila grafika z verzií T2 a T3.6?
    No nanešťastie sa tieto novinky netýkajú tohto.
    Nová mapa bude prevziata z narodeninového serveru. V tejto mape je jednoduchšie vidieť populáciu hráčovej dediny. V závislosti na populácii sa bude dedina zobrazovať väčšia alebo menšia. Vďaka tomuto budete mať lepší prehľad a nebudete musieť klikať na každú dedinu, aby ste zistili jej populáciu. Ďalej bola zlepšená grafika lesov, jazier a hôr.
    Ale úprimne, my nie sme na peknej nedeľnej prechádzke, ale snažíme sa nájsť cieľ, ktorý by sme dobyli. Tí, ktorí stále používajú mapu na hľadanie fariem to budú mať samozrejme jednoduchšie, budú rýchlo vidieť, ktorá farma za to stojí alebo nie. Ďalšou dobrou vecou a mape je, že budete mať väčší prehľad vo svojom okolí a rýchlejšie nájdete potencionálnych konkurentov.

    Ticho pred búrkou


    V druhej časti by som Vás chcel informovať o zmenách v začiatočníckej ochrane. Tu sa udiali 3 dôležité zmeny, ktorá zmenia štart hry.
    Za prvé, hráči už nemôžu opustiť (vzdať sa) začiatočnícku ochranu podľa svojho uváženia. Toto sme prebrali z narodeninového servera. Počas začiatočníckej ochrany sa tiež nebude dať útočiť, lúpiť alebo špehovať iného hráča. Novinkou je to, že počas začiatočníckej ochrany nemôžete poslať obchodníkov a na trhovisko môžete dávať ponuky len v pomere 1:1. Útoční hráči iste budú radi, že v T4.4 sme zrušili limit 200 populácie a neaktívne účty sa budú dať lúpiť po určitom čase. Každý hráč bude mať teraz základne nastavenú ochranu na 5 dní s možnosťou predĺženia o ďalšie 3 dni.
    Tieto zmeny obrátia celý štart hry a hlavu. Podľa mňa sa teraz bude musieť každý hráč rozhodnúť, či... Chce farmiť, aktívne spolupracovať s ostatnými hráčmi a riskovať, že sa sám stane farmou. Alebo uprednostní bezpečie, ale prvých 8 dní bude hrať sám, bez možnosti pomôcť ostatným hráčom alebo možnosti prijať pomoc od iných.

    Ďalšie denné odmeny

    S narodeninovou verziu sme Vám predstavili systém denných odmien. Získané odmeny mohli byť predmety, suroviny, kultúrne body, striebro, dobrodružstvo alebo skúsenosti pre hrdinu. Zistili sme, že väčšina z Vás nebola nadšená z odmeny 200 strieborných a tam sme sa rozhodli to zmeniť za 20 000 surovín z jedného druhu. Za druhé sa zmenil spôsob akým boli odmeny vyberané. Do teraz to bolo úplne náhodne, čo znamenalo, že ste mohli získať aj 4 dni za sebou rovnakú odmenu. Toto sme zmenili a teraz budete môcť získať jednu odmenu len raz. Tú istú odmenu budete môcť vyhrať budete môcť vyhrať opäť až po tom, keď získate ostatné odmeny v danej kategórii.

    Zhrnutie novinky:
    • Mapa bola zmenená podľa vzoru narodeninového serveru.
    • Začiatočnícka ochrana je predĺžená na 5 dní s možnosťou predĺženia o ďalšie 3 dni.
    • Počas začiatočníckej ochrany nie sú možné žiadne útoky, podpory alebo špehovanie a ani nie je možné zrušiť začiatočnícku ochranu.
    • Počas začiatočníckej ochrany nie je možné posielať obchodníkov a tiež je možné vytvárať na trhu ponuky len v pomere 1:1.
    Naposledy upravil HS Meryna; 21.05.2014 o 13:54

Pravidlá prispievania

  • Nemôžete zakladať nové témy
  • Nemôžete zasielať odpovede
  • Nemôžete zaslať oznámenia
  • Nemôžete editovať vlastné príspevky
  •